Het nadeel van vakantie


Het nadeel van vakantie is mijns inziens vooral dat in je vakantiehuis/caravan/tent/camper/blokhut alles op een andere plaats ligt dan je thuis gewend bent.

Met andere woorden: JE BENT ALLES KWIJT!

Schat, weet jij waar ik mijn zonnebril/notitieboekje/portemonnee/medicijnendoosje/pen
/waterflesje/enzovoorts…..gelaten heb??

Ik weet het niet, maar misschien ligt het op de tafel/onder het bed/in de vensterbank/in de auto/op het plankje in de badkamer/enzovoorts….??

Het maakt me erg onzeker en een beetje instabiel, alsof alle vastigheden in je leven plotseling verdwenen zijn. Uiteindelijk kies ik ervoor om de belangrijkste spullen (smartphone/leesbril/zonnebril/oplaadsnoer smartphone/reisgids/medicijnendoosje/portemonnee)  uit te stallen op de eettafel in de woonkamer, goed in het zicht en op regelmatige afstand van elkaar.

Maar ja: op een kwaad moment besluit vriendin om de eettafel te gaan gebruiken voor haar haakwerk en schuift daarbij mijn spullen achteloos aan de kant om ruimte te maken, waarna het o zo fragiele evenwicht opnieuw verstoord is.

Gelukkig gaan we aanstaande vrijdag weer naar huis waar alles op zijn vertrouwde plek ligt….

Geef een reactie

