Home » Dingen van alledag » Grauw

Grauw


Grauw en koud, de donkere dagen na kerst, nat ook nog, geen weer voor de tuin.

Een dag niet gewerkt is een dag niet geleefd, maar ik ben vrij vandaag en zou niet weten hoe ik mezelf nuttig kon maken anders dan – misschien, heel misschien – door middel van een blogpost, getikt op een kleine laptop in mijn blokhut.

Een elektrisch kacheltje houdt de botten warm hier, Spotify zorgt voor muziek, de rest moet ik zelf doen.

Donovan zingt Catch the wind – klik in Genres en stemmingen op Folk en Americana en daarna op Essential Folk. Een mooie verzameling oudgedienden, zeventigers inmiddels voorzover ze nog onder ons zijn.

Ouder worden gaat vanzelf, een van de weinigen dingen in het leven waarvoor je weinig moeite hoeft te doen. Tot hiertoe heeft de Heere ons geholpen, al voelde dat in het heetst van de strijd vaak niet zo….

Catch the moment is misschien een goede titel voor een liedje uit de soundtrack van mijn leven. Leef in het moment, wees tevreden en kijk niet te ver vooruit. Maar is een dergelijke levenshouding christelijk, boeddhistisch of allebei?

 

 

 

 

Geef een reactie

