M’n geld terug!


geld

Het Fyra-debacle heeft volgens De Volkskrant de Nederlandse staat 11 miljard euro gekost. Dat is een bedrag wat je schrijft met 9 nullen:

11.000000000

Maar wacht – even rekenen: die ‘staat’dat zijn wij, de belastingbetalende Nederlandse burger. En we zijn op dit moment volgens CBS-cijfers met zijn bijna zeventien miljoen. Om precies te zijn:

16.964.438

Met behulp van een rekenmachine is de som gauw gemaakt: 11 miljard gedeeld door bijna 17 miljoen maakt 648,41 euro per Nederlander.

Dus er is 648,41 euro van mijn geld over de balk gegooid. 

Geachte regering en ambtenaren: ik wil dat geld terug! Mijn rekeningnummer is bekend bij de Belastingdienst, ik verwacht binnen een redelijke termijn 648 euro op mijn rekening. Die 41 cent mag u houden van mij.

Een gedachte over “M’n geld terug!

  1. H. vd Arend

    Een hele goeie Jan Jaap! Ik vrees dat de minister van financiën dit niet leest…,

    indien wel, dan heb ik nog weinig hoop voor je..

    Groet,

    Oom Harro

Geef een reactie

