Trouw


Eeen mooi woord, een goed woord: trouw. Een woord waar alles om draait in deze wereld. Want zonder trouw vallen relaties uit elkaar, laat een moeder haar kinderen aan hun lot over en verzaakt een man zijn werk.

Mijn vriendin is trouw, want ze heeft mij lief.
Maar mijn honden zijn trouw in de overtreffende trap, veel trouwer naar mij toe dan ik naar hen. Maar dat beseffen ze gelukkig niet. Ze zijn een levend voorbeeld voor mij en ik moet vaak aan God denken als ik hun liefde en trouw zie. God is een hond voor een mens – onvoorwaardelijk liefdevol en trouw.

Want ik las het vanochtend nog in de bijbel: God is trouw. Een troost voor als je zelf niets hebt, niets voelt, niets weet, niets gelooft. God is trouw.

2 gedachtes over “Trouw

Geef een reactie

