Hortensia


hortensia

Een hortensia verplant vanochtend. Hij stond erg dominant te zijn voor in de tuin en kent nu zijn plaats ergens achterin. Een hortensia verplant je in het voorjaar zegt men, maar ik kon niet wachten want ik keek er vanuit mijn woonkamerraam tegenaan.
Dus ongeduldig als altijd moest die waterstruik nú van zijn plek, subito, want zo zit zit deze tuinman in elkaar.

Kouwe klauwe, zelfs met werkhandschoenen aan. Maar nu breekt de zon door en warmt het lekker op. Mijn Malus ‘Golden Hornet’ staat mooi te zijn met talloze kleine gele appeltjes, de takken buigen onder het gewicht. De Persicaria bloeit nog, een van de makkelijkste tuinplanten die ik ken. En Sedum ‘Herbstfreude’ ook. En paarse herfstasters. Allemaal mooi in deze tijd van het jaar.

Geef een reactie

