Obama, doe iets!


Ik hoorde op de radio het laatste nieuws over Syrië: er komen steeds meer aanwijzingen dat de Russische luchtmacht niet alleen IS maar ook de legitieme oppositie tegen Assad bombardeert.
Het maakte me een beetje boos en gefrustreerd, want nu krijgen de mensen in Syrië die zich verzetten tegen de dictator Assad niet alleen diens barrel bombs bovenop zich, maar ook nog eens de bommen en raketten uit Russische vliegtuigen.

En Barack Obama doet niets! ‘Ingrijpen in Syrië is geen optie, want….’. Maar is het aan hun lot overlaten van een heel volk dan wel een optie?? Op deze manier wint het kwaad het weer eens en dat gebeurt al veel te vaak in deze wereld.

Hoe dan ook, op de website van het Witte Huis kun je een bericht achterlaten door op een link onderaan de pagina te klikken. Dus heb ik Obama in mijn beste Engels opgeroepen in actie te komen tegen het kwaad in Syrië. Het zal wellicht weinig helpen, maar ik heb iets gedaan, íets.

6 gedachtes over “Obama, doe iets!

  1. En waarom moet Obama iets doen? Er is bestaat ook nog een Europa, Australie, China…Wereld-Oorlog drie is al jaren aan de gang, maar om de situatie nu te gaan verergeren? Ik denk dat Obama (US) verstandig bezig is, door te proberen de situatie niet nog meer te laten escaleren.

    1. Amerika heeft als enige de power om een vliegverbod af te dwingen, middels vliegdekschepen in de Middellandse Zee. En ja: je weet niet hoe het wordt als Assad weg is uit Syrië (denk bv. aan Libië), maar moet je daarom de mensen daar maar laten stikken?

Geef een reactie

