Texel (3): moe van gisteren


Te actief geweest gisteren en dat moest ik vandaag bezuren. Ik had iets onder de leden de afgelopen week – voelde me vaak belabberd, had het heet en dan weer koud, weinig eetlust – en die gesteldheid ijlde nog wat na.
En voel je je dan een dag goed zoals gisteren, dan neem je gelijk teveel hooi op je vork en krijg je de rekening 24 uur later gepresenteerd.

Maar we hebben vakantie, dus toch er op uit. Eerst naar Ecomare geweest vanochtend, alwaar men aangespoelde bruinvissen en zeehonden verzorgd in buitenbaden. De bruinvissen werden gevoederd in onze aanwezigheid. Het zijn zoogdieren die behoren bij de walvisachtigen. In en rond Nederland zwemmen er zo’n 60.000 rond van deze fraaie zeedieren. Er is een hoop vis nodig om al die hongerige monden te voeden…

Bruinvissen voederen bij Ecomare
Bruinvissen voederen bij Ecomare

Des namiddags gewandeld in de duinen. Ik zag parnassia bloeien langs een watertje. Toen het pad van een brede strook steenslag veranderde in een smalle, ongelijke en hobbelige strook gras, wenste ik weer thuis te zijn. Maar we moesten nog een heel eind. Ook vriendin was niet blij meer en liet dat soms duidelijk merken, hetgeen mijn lijden nog verhoogde.
Uiteindelijk amechtig terug bij de auto en terug naar de vakantiewoning, om daar in een stoel te ploffen om de rest van de dag uit te zingen.

Parnassiabloempjes in mijn hand
Parnassiabloempjes in mijn hand
Een gedachte over “Texel (3): moe van gisteren

Geef een reactie

