Home » Dingen van alledag » Marvin And Me

Marvin And Me


sexual healing

Marvin Gaye zong jaren terug over ‘sexual healing‘ en werd niet lang daarna doodgeschoten door zijn eigen vader. Ik ben dan geneigd om te denken aan een verband: met zangers die zulke erotische/vunzige/aardse/etc. liedjes vertolken, loopt het slecht af, je kunt er op wachten!
God straft onmiddelijk, oftewel: het oeroude concept van een hemelse rechter die mensen hun verdiende loon geeft.

Maar wat is er eigenlijk mis met een zanger die zingt over ‘seksuele genezing’ als resultaat van zijn relatie??
Dat weet ik eigenlijk niet precies, het is meer een gevoel – gevoed misschien door een calvinistische opvoeding en een enigszins vertekend Godsbeeld.

Maar ja: als de bijbel gelijk heeft, zal ik zelfs over de inhoud van deze column eenmaal verantwoording moeten afleggen bij die eerder genoemde hemelse rechter, dus pas maar op Jan Jaap! Neem je woorden terug, plaats deze blogpost niet, want misschien verleidt het een lezer tot zonde, en iemand anders tot zonden verleiden is nog erger dan zelf zondigen. Zegt de Bijbel.

Maar: sexual healing zoek ik zelf ook en zo-even moest ik denken aan Marvin en zijn liedje. En ik voelde de behoefte er iets over te schrijven, voor mezelf en misschien voor een lezer van deze blog….

 

 

One thought on “Marvin And Me

  1. Ik zal even niet ingaan op of God wel of niet bestaat 😉
    Als God bestaat…dan zouden er toch heel wat minder mensen op de aarde rondlopen. Immers zouden er heel wat personen ondertussen -en nog dagelijks- gestraft zijn.
    Naar mijn mening niks mis met sexual healing, mits met beider instemming.

Geef een reactie

