Home » Buiten in de natuur » Gehakkelde aurelia

Gehakkelde aurelia


P1050672

Gehakkelde aurelia

Er zat vanmiddag een gehakkelde aurelia op mijn vlinderstruik. Een hele mooie vlinder met een aparte naam. Het woord ‘gehakkeld’ slaat op de grof gekartelde vleugelrand.
Natuurlijk heb ik mijn waarneming gelijk doorgegeven aan de Vlinderstichting i.v.m. de tuinvlindertelling dit weekend.

Ik zag ook twee atalanta’s in het plantsoentje naast mijn woning.

atalanta

Atalanta, één van de meest voorkomende vlindersoorten. Te herkennen aan het grote bruine vlak op de vleugels, begrensd door oranje banen.

One thought on “Gehakkelde aurelia

Geef een reactie

