Home » Dingen van alledag » Pogingen om woorden te vinden (1)

Pogingen om woorden te vinden (1)


Maandag 27 juli 2015

Welke datum is het vandaag? Ik moet rechtsonder op de display van mijn laptop kijken om het te weten. Met het jaartal heb ik misschien nog de meeste moeite: is het echt al 2015?? Ik herinner me nog de eeuwwisseling – is dat echt al weer 15 jaar geleden?? Zo snel gaat het dus. Ben ik echt al 53?? Waar is mijn  jeugd gebleven, kan ik het misschien overdoen? Ver over de helft van mijn leven, op weg naar het eind.

Het regent buiten, maar het geeft niet. Het wordt vanmiddag droog, zegt de weerman. Ik draag een overhemd met lange mouwen en een vest. Misschien dat straks de cv even aan gaat, om de kilte te verdrijven.

Zondag

Gisteren een slechte dag, zoals zo vaak op de rustdag. Na kerkgang, lunch en boek lezen slaat de verveling toe. En ook gisteren regende het, hetgeen wandelen met de honden, fietsen en – eventueel – buiten fotograferen als middelen om de tijd te doden uitsloot. Chagrijn als gevolg, ik wilde mijn vriendin het liefst het huis uit kijken om alleen te zijn met mijn kwade luim.

Ik neem mij voor mijn activiteitenlijst bij te werken en op een duidelijk zichtbare plek op te hangen, zodat hij op dagen van ledigheid als gisteren zijn nut kan bewijzen. Kies iets uit van de lijst en ga dat doen. Dóe iets, bestrijd de verveling, onderneem wat. Wandelen – fietsen – fotograferen – bloggen – tuinieren – zelfstudie – kleine klusjes rond het huis – blogs van anderen lezen – en meer.

Leesvoer

Ik heb bij bol.com vanochtend drie boeken besteld waarvan ik hoop dat ze boeien. ‘De zomer van 1927’ van Bill Bryson, ‘De mythe van Methusalem’ van Jo Claes en ‘Pogingen iets van het leven te maken’ van Hendrik Groen. Die laatste titel spreek mij trouwens erg aan. Het zou de titel van mijn eigen leven kunnen zijn….

Geef een reactie

