Home » Buiten in de natuur » Oeverzwaluw

Oeverzwaluw


Achter het Buytenpark in Zoetermeer, op de rand van de polder, heeft men onlangs een oeverzwaluw-wand aangelegd. Het is een aarden wal met een verticale betonnen wand aan één zijde; in de wand zitten ronde holtes die door de zwaluwen verder uitgegraven kunnen worden om te gebruiken als nest:

P1050124Toen ik er deze week langskwam, vlogen er twee zwaluwen rond die klaarblijkelijk aan het nestelen waren, want ik zag ze regelmatig voor een nestopening zitten en even naar binnen verdwijnen alvorens weer weg te vliegen.

Ik heb mijn camera ingesteld op de nestholte en na enkele minuten kon ik een oeverzwaluw fotograferen die in de opening zat:

Oeverzwaluw voor nestopening in oeverzwaluwen-wand

Oeverzwaluw voor nestopening in oeverzwaluwen-wand

Close-up

Close-up

One thought on “Oeverzwaluw

Geef een reactie

