Wilgenkatjes


P1050068
De wilgentakken die ik een tijdje terug op mijn volkstuin in de grond gestopt heb, lopen uit en dragen katjes. Een mooi gezicht en een goedkope manier om aan haagplanten te komen….

De rucola die ik gezaaid heb in een bak, groeit goed – vorige week heb ik er een bescheiden hoeveelheid van geoogst. Lekker door een salade, met kropsla, komkommer en tomaten.

Kropsla heb ik trouwens ook gezaaid, thuis op de vensterbank achter het raam. Het zijn nu kleine kroppen, die buiten op de tuin in de volle grond verder moeten groeien tot de oogst.

Wortelen en uien zijn een goede combi: naast elkaar gezaaid in de grond zorgen de wortelen ervoor dat de uienvlieg wegblijft en de specifieke geur van uien verjaagd het ongedierte op de wortels. En onder een boogtunnel zoals bij mij staan ze beschut en wordt het lekker warm, zodat ze snel kiemen en groeien. Dat verwacht ik althans…

Geef een reactie

