Home » Dingen van alledag » Zonder titel

Zonder titel


Ziek en zwak, de laatste dagen. Een griepje, zegt mijn vriendin. Afwisselend warm en koud, slap, moe. Ik wou dat ik minder vatbaar was, ik wou dat ik sterker was, maar je hebt weinig te willen soms. Dingen overkomen je, door de wil van God, als gevolg van genetische aanleg, fysieke slijtage door de tand des tijds, soms door overbelasting van lichaam of geest.

Het is een schat in een aarden vat, het vat is kwetsbaar, gauw gebroken.

En:

Er is
nog nooit
een mens geweest
die een korrel aarde
heeft bezeten.

(Jan Arends)

…las ik vanochtend. Een gedicht als een aforisme, een wijsheid die maar al te waar is. Jammer dat we ons meestal gedragen als wèl bezittende, als onrechtmatige erfgenamen.

2 thoughts on “Zonder titel

Geef een reactie

