Home » Dingen van alledag » Zaterdag

Zaterdag


Een grieperig gevoel – ‘onwel’ is misschien een goed woord, ik voel me onwel. En dat al anderhalve week intussen. Alsof de kou van de laatste tijd me bevangen heeft, mijn gestel sloopt. Een andere oorzaak kan ik niet bedenken: met de stress valt het wel mee, het werk is goed te doen, er zijn geen verplichtingen die loodzwaar op mijn gemoed wegen.

De kou, de winter. De donkere dagen vóór kerst en daarna, tot eind februari of daaromtrent. Kaarsjes op het salontafeltje in de woonkamer en een kerststukje met verlichting in de vensterbank. De verwarming op 22 graden, hete koffie en glühwein. Uitzingen tot de lente, hopen op warmere tijden, de terugkeer van de zon.

Kerststukje met verlichting....

Kerststukje met verlichting….

 

 

2 thoughts on “Zaterdag

Geef een reactie

