Home » Ik geloof » Stiltedagboek

Stiltedagboek


 

stiltedagboek2

Ik heb onlangs het Stiltedagboek van Mirjam van der Vegt aangeschaft.

Een jaar lang stil zijn voor God – door te bidden en de bijbel te lezen volgens een vast patroon, aangereikt door de schrijfster. Het gaat hierbij om een manier van mediteren die gebaseerd is op de lectio divina.
Het is nader tot God komen door stil te zijn en te luisteren naar God en je hart. Je terugtrekken in een binnenkamer, een kaars aansteken en je concentreren op de dingen van de eeuwigheid.

Hieronder een voorbeeld uit het Stiltedagboek: 1 januari, het begin van een nieuw jaar:

stiltedagboek

One thought on “Stiltedagboek

  1. Goedemorgen Jan Jaap,

    Mooi dat je dit stilte-gebed doorstuurde. Het lijkt me erg mooi, hoewel ik over één keer natuurlijk geen oordeel over heel het boek mag geven.

    De schrijfster ken ik niet. Laat me nog maar eens weten hoe na bijv. een maand jij erover denkt.

    Hartelijke groet,

    Oom Harro

Geef een reactie

