Lawaaipapegaai


Halsbandparkiet bij voedersilo op een regenachtige zondagochtend
Halsbandparkiet bij voedersilo op een regenachtige zondagochtend

In het nabijgelegen Westerpark laat men tegenwoordig dode bomen staan, een gegeven waar holenbroeders als spechten en halsbandparkieten dankbaar van profiteren. Van laatstgenoemde ‘gifgroene lawaaipapegaaien’** zit er inmiddels een hele kolonie.

En deze vogels zijn niet te beroerd om de oversteek te maken naar een naburige tuin als daar het ontbijt in de vorm van voedersilo’s en vetbollen voor hun klaar hangt.
En da’s een aardig gezicht als ik op een verregende zondag tijdens mijn ochtendronde met de honden zo’n tuin passeer….

Idem, uitgezoomd
Idem, uitgezoomd

** Zo omschreef Trouw-columnist Jelle Reumer in zijn rubriek ‘Jelle’s Weekdier’ de vogels onlangs.

Een gedachte over “Lawaaipapegaai

  1. Wies de Bruin

    Ja ze zijn brutaal, maar ook zo leuk! Ik geniet er altijd weer van als ik ze zie buitelen aan zo’n voedersilo. Ik las net in je natuurbrief dat er al zo’n 10.000 in Nederland zijn! Veel hoor. Het zal eigenlijk niet de bedoeling zijn, maar mij zitten ze niet in de weg!

Geef een reactie

