Home » Mijn foto's » Terschelling (2): Boerenzwaluw, buizerds en plevieren

Terschelling (2): Boerenzwaluw, buizerds en plevieren


Er zaten gisteren zwaluwen tegen de dakpannen van een tot vakantieverblijf verbouwde boerenschuur gisterochtend.
Toen ik stilstond om een foto te maken vlogen ze allemaal op, op een na:

P1030779Daarna een tandem gehuurd om het eiland rond te fietsen.
Op de heenweg richting Terschelling-West langs de Waddendijk. Halverwege even afgestapt en daar zag ik boven de polder aan de andere kant van de dijk twee buizerds cirkelen:

P1030791Vanuit West-Terschelling langs de hoofdweg terug, langs het Stryper kerkhof, waarvan ik op mijn vorige blogpost foto’s liet zien.
Blij dat we weer thuis waren, zo’n tandem recht op de weg houden valt nog niet mee.

Nog een foto gemaakt op de heenweg:

Uitzicht op West-Terschelling met Brandaris vanaf het fietspad langs de Waddendijk

Uitzicht op West-Terschelling met Brandaris vanaf het fietspad langs de Waddendijk

En verder:

Vandaag (dinsdag) naar Terschelling-West geweest. Gewandeld op de Noordsvaarder, een groot zandstrand aan de uiterste westkant van het eiland. Er liepen plevieren (vermoedelijk bontbekplevieren) en een andere soort die ik voorlopig maar als strandloper heb geïdentificeerd.

P1030816

 

P1030824

Geef een reactie

