Home » Dingen van alledag » Een wandeling in het park

Een wandeling in het park


Hieronder een samenvatting in foto’s van een wandeling in het park op een mooie middag. Het is het Westerpark in Zoetermeer, op loopafstand van mijn woonwijk. Ik voel mezelf bevoorrecht met zo’n mooi wandelgebied dicht bij mijn woning.

Een pad langs een vijver met knotwilgen aan een kant vormt de verbindende schakel tussen woonwijk en park.

Een pad langs een vijver met knotwilgen aan een kant vormt de verbindende schakel tussen woonwijk en park.

De kornoeljestruiken aan de andere kant van het pad dragen bessen

De kornoeljestruiken aan de andere kant van het pad dragen bessen

En onder een knotwilg zie ik wat verdwaalde aronskelken, met oranje-rode bessen.

En onder een knotwilg zie ik wat verdwaalde aronskelken, met oranje-rode bessen.

De bladeren van de  kastanjebomen in het park zijn al bruin, net als vorig jaar. Geen goed teken, volgens mij. Maar tussen het verdorde blad rijpen de kastanjes

De bladeren van de kastanjebomen in het park zijn al bruin, net als vorig jaar. Geen goed teken, volgens mij.
Maar tussen het verdorde blad rijpen de kastanjes, dat dan weer wel.

Uitzicht over een van de vijvers in het park. De wilg aan de overkant steekt met zijn grijze blad mooi af tegen de andere bomen.

Uitzicht over een van de vijvers in het park. De wilg aan de overkant steekt met zijn grijze blad mooi af tegen de andere bomen.

Een fietser met kind passeert twee Drentse heideschapen. Er loopt een kleine kudde van deze schapen in het park.

Een fietser met kind passeert twee Drentse heideschapen. Er loopt een kleine kudde van deze schapen in het park.

Een fazantenhaan foerageert in het gras.

Een fazantenhaan foerageert in het gras.

Gelderse roos met bessen.

Gelderse roos met bessen.

Entree van de natuurtuin in het park.

Tot slot: de entree van de natuurtuin in het park. Betreden op eigen risico….

4 thoughts on “Een wandeling in het park

  1. Prachtige foto’s Jan Jaap. Je woont inderdaad in een heel mooie omgeving. Geniet ervan.

    Goede zondag gewenst, groeten aan vriendin.,

    Oom Harro

  2. Mooie foto’s! Zo leer ik er weer wat namen bij (Kornoelje en Aronskelk). Ooit zag ik die laatste in Frankrijk staan en dacht dat het een typisch uitheemse plant was. Zo mooi vond ik hem. Gelukkig is Nederland ook mooi!

Geef een reactie

