Home » Arbeid » VRIJE DAG

VRIJE DAG


De Perseïden, een meteorietenzwerm die elk jaar in augustus de baan van de aarde kruist

De Perseïden, een meteorenzwerm die elk jaar in augustus de baan van de aarde kruist

Woensdag is mijn vrije dag. Ik werk dinsdag en donderdag, twee dagen per week, met een rustdag ertussen.

Ledigheid ligt altijd op de loer wanneer je thuis bent. Bloggen is dan een zinvolle bezigheid, een manier om je leven te delen met anderen, om iets te schrijven waar een ander wat aan heeft. Bloggen als alternatief voor werk, als een manier om jezelf zinvol te maken zonder werkstress, fileleed of lastige collegae.

Het is goed weer buiten, ik werd er opgewekt van toen ik net de honden uitliet. Een vriendelijk zonnetje dat tussen de bomen in het park doorscheen.
Heel hoog in de lucht, onzichtbaar in het daglicht, passeren de Perseïden de aarde. Het is een meteorenzwerm, bestaande uit stofdeeltjes van de komeet Hale-Bopp, stofdeeltjes die verbranden in onze dampkring en daarbij oplichten. Het is een jaarlijks terugkerend fenomeen in augustus, ik zou misschien eens een poging moeten wagen om het te fotograferen, maar dan moet ik wel in de nacht mijn bed uit.

Meer informatie over de Perseïden

One thought on “VRIJE DAG

Geef een reactie

