Veronicastrum


Bloeiende Veronicastrum op mijn werkplek
Bloeiende Veronicastrum op mijn werkplek

Veronicastrum is een hoge ereprijs waarvan de bladstand afwijkt van de andere ereprijs – soorten. Om die reden heet hij sinds een tijdje geen Veronica meer zoals zijn soortgenoten, maar Veronicastrum. 

Genoeg daarover, het is gewoon een hele mooie vaste plant met fraaie bloempluimen die boven de bladeren uitsteken. Hij staat op de kwekerij waar ik werk, tussen de Hosta’s en de siergrassen, en ik geniet ervan. En graag laat ik de lezers van deze blog een beetje meegenieten middels bovenstaande foto. Hij heet overigens voluit Veronicastrum virginicum, maar dat mag u verder vergeten…

Geef een reactie

