Blokhut


lugarde-blokhut-wales-bw10-500x500 Ik wil een blokhut in mijn zijtuin laten plaatsen, maar de gemeente doet moeilijk. Dus is het de vraag of mijn behoefte aan meer ruimte en aan een plek voor mezelf alleen gehonoreerd wordt.

Mijn tweekamerwoning heeft alles gelijkvloers, met woon- en slaapkamer pal naast elkaar. En dat is met twee mensen en drie honden vaak wat te druk. De activiteiten van je partner kunnen je soms behoorlijk in de weg zitten. Daar komt nog bij dat ik overgevoelig voor geluid ben. Ik kan mezelf moeilijk concentreren op – bijvoorbeeld – een goed boek als het niet rustig is om me heen. En dat geloop van woonkamer naar slaapkamer naar keuken naar slaapkamer en weer terug, irriteert me soms mateloos – vooral als ik net achter de tafel in de woonkamer achter mijn computer zit te broeden op een blogpost.

Dus. Een blokhut van 2.50 bij 2.50 meter. Een werktafel, een bureaustoel, een kacheltje tegen de kou en misschien een gemakkelijke stoel in de hoek, meer vraag ik niet. Maar de welstandscommissie kijkt bedenkelijk en is bang dat mijn tuinhuis de buurt aantast en de buren ergert.
En ik raak gefrustreerd door alle regelgeving in dit land die enerzijds uitwassen voorkomt, maar soms ook benauwd en bekneld en te veel beknot.

2 gedachtes over “Blokhut

  1. Wies de Bruin

    Wij waren pas op vakantie op Kreta. Daar mag werkelijk alles!! Daar wordt een land heerlijk origineel van en verbaasden wij ons weer over de regeltjes in Nederland. Waar ze al niet moeilijk over doen! Succes met je plannen voor een nog mooiere tuin.

Geef een reactie

