Home » Dingen van alledag » Tuinmuisje

Tuinmuisje


Een huismuis in onze tuin....

Een huismuis in onze tuin….

In onze tuin bivakkeert al enige tijd een muisje. Naar het formaat en de lange staart te oordelen, is het een huismuis. Het beestje eet brutaal mee van het voer dat ik regelmatig uitstrooi voor de koolmezen, de Turkse tortels en de heggenmus. En bang is hij allang niet meer: toen mijn partner van de week buiten zat, scharrelde hij vrijmoedig rond haar voeten en kon ze alle tijd nemen om bovenstaande foto maken.

Het punt is alleen: mijn hond Torre is een gepassioneerd muizenvanger die geen rust heeft voordat hij het tuinmuisje naar de andere wereld heeft geholpen. Maar muizen zijn sneller dan honden en dit lijdt tot aanhoudende stress bij de hond.

Dus heb ik een kooitje neergezet om de muis levend te vangen en daarna uit te zetten in het park niet ver hier vandaan. Maar het dier is niet alleen snel maar ook slim: hij laat het kooitje met het lokvoer erin links liggen en weigert zich te laten pakken. Dus heb ik in arren moede een doosje met gif neergezet, waarvan inmiddels is gegeten. Maar of alleen het muisje van het gif gegeten heeft of ook de vogels die mijn tuin bezoeken, kon ik niet vaststellen. Ik heb nog geen dode muis gevonden…..

 

One thought on “Tuinmuisje

Geef een reactie

