Maandag


Ik stond opgewekt op hedenochtend, mijn goede humeur was na een aantal fysiek en mentaal uiterst vermoeiende dagen weer bij mij. Alsof de zon is gaan schijnen na dagenlange, aanhoudende regen.
Als de honden uitgelaten zijn, ga ik een paar klusjes in huis doen. Daarbij merk ik algauw dat de beschikbare energie nog beperkt is, net alsof ik nog niet helemaal hersteld ben van een hardnekkige ziekte – een griepvirus of een schadelijke bacterie.

Ik sms met Astrid over de kleine dagelijkse dingen. Ik draai een was en maak een retourzending klaar. De zon schijnt door het raam naar binnen en de honden doen een tukje. Morgen weer aan het werk, voor twee dagen in de week voorlopig, dus de kans dat ik het overleef acht ik vrij groot…..

Een gedachte over “Maandag

Geef een reactie

