Home » Dingen van alledag » Koude voeten

Koude voeten


koude voeten

Ik zit in mijn behaaglijk verwarmde woonkamer achter mijn laptop en heb koude voeten. Dat komt omdat ik slechts één paar sokken aanheb, en om mijn voeten warm te krijgen is het noodzakelijk dat ik er een tweede paar over aantrek. En een andere reden is misschien mijn leeftijd (50+), want hoe ouder, hoe kouder, zegt men wel.

Nu ben ik eerlijk gezegd nooit écht warm geweest, ook niet toen ik jonger was – een vermoedelijk gevolg van mijn fragiele lichaamsbouw, in casu het ontbreken van een warmte-isolerende vetlaag op mijn gebeente. Maar kou went nooit en misschien neemt met het stijgen van de leeftijd ook de behoefte aan warmte toe.
Op een gegeven moment wil je alleen nog maar bij de kachel zitten, om je voeten en de rest van het lijf warm te krijgen en te houden. Een warm huis, met een vrouw naast je en de honden aan je voeten en de boze buitenwereld buitengesloten. Een beetje warmte, een beetje rust -synoniemen voor geluk voor een vijftigplusser.

Zo, dat is eruit. Ik moet voor die schrijfcursus waar ik in mijn vorige post over blogde, elke dag schrijven. Want oefening baart kunst, hoe meer je schrijft, hoe beter het gaat.
En het eerste waar ik aan dacht toen ik achter mijn laptop ging zitten, was: ik heb koude voeten. En zo heb je gelijk al weer een onderwerp voor een stukje en zit je zomaar op 250 woorden. Spelenderwijs bijna.

2 thoughts on “Koude voeten

Geef een reactie

