Tweede kerstdag


Kennis gemaakt met de ouders en zus van mijn lief. Erg spannend en tamelijk emotioneel belastend voor iemand als ik. Spitsroeden lopen terwijl je gewoon op de bank zit….

Maar volgens Astrid ging alles goed, dus dat zullen we dan maar geloven. Ik was wel aan het eind van mijn Latijn toen we ’s avonds naar huis reden. Maar goed, ik sta open voor nieuwe ervaringen en wil niet meer vluchten voor nieuwe mensen en – ervaringen. Het volgen van mijn reflexen en dwangneigingen levert per saldo alleen maar eenzaamheid en droefheid op.

Alleen nog dit: onderstaande wijsheid spreekt over ‘Geloven in iets in je dat groter is dan elk obstakel’. Een versluierde manier van spreken over God?

geloven in jezelf.

5 gedachtes over “Tweede kerstdag

    1. Geloven in God én in jezelf gaan heel goed samen. Zonder een gezonde dosis zelfrespect en zelfwaardering is het lastig om te geloven in een goede en liefhebbende God. Je psychische gesteldheid kleurt alles, ook je geloofsbeleving. Er kan geen ‘geloof, hoop en liefde’ zijn zonder liefde voor jezelf.

Geef een reactie

