Home » Ik luister » Werkschoenen

Werkschoenen


P1010912Dit zijn mijn werkschoenen. Ik draag ze op de kwekerij in Wassenaar waar ik werk. Het is het derde paar dat ik verslijt in de bijna vier jaar dat ik hier mijn geld verdien.

Deze schoenen maken kou, sneeuw, regen en felle zon mee. Na verloop van tijd gaat het leer aan de bovenkant scheuren en zijn ze niet meer waterdicht. Maar bovenstaand paar is nog heel en zal wellicht ook heel blijven, want zoveel werk ik niet meer.

En dat zou misschien een goed onderwerp kunnen zijn voor een liedje, een bluesnummer:

These shoes,

these workin’ shoes.

Are made for working

but now they are standing still

for a long time….

Ik zie een oude zwarte zanger voor me met een versleten stem en dito gitaar…

Ik heb gezocht op YouTube naar liedjes over werkschoenen of -laarzen, maar kon ze niet vinden. Maar ‘Factory’ van Bruce Springsteen vind ik een goede tweede keuze. Een klein liedje over de kosten van de kost te verdienen bij een baas.

One thought on “Werkschoenen

Geef een reactie

