Duiven in mijn tuin


P1010880Het koppeltje Turkse tortels dat in mijn buurtje leeft, zat gisteren gezellig bovenop de schutting in mijn tuin. Ik heb ze van binnen door het woonkamerraam gefotografeerd en ze bleven netjes zitten tot ik klaar was.
Een echte cultuurvolger, die Turkse tortel. Maakt graag gebruik van het vogelvoer dat ik uitstrooi en van de drinkbak die in mijn tuin staat. Deze duif is trouwens makkelijk te herkennen aan dat horizontale zwarte streepje in zijn hals.

P1010877

4 gedachtes over “Duiven in mijn tuin

  1. Wies de Bruin

    Altijd leuk, die tortels. We hebben ze het hele jaar door in het vogelasiel, jong en oud. Maar ze zijn wel dom; laten zich gauw pakken door een kat en bouwen hun nest op onmogelijke plaatsen, ieder jaar weer. Wel kun je ze gemakkelijk voeren, dat is dan weer meegenomen!

Geef een reactie

