Home » Ik luister » F**k All The Perfect People

F**k All The Perfect People


Een liedje over imperfectie met een titel die er niet om liegt: ‘Fuck all the perfect people’ van Chip Taylor. En toch begrijp ik precies wat hij bedoelt en is het me uit het hart gegrepen.

Al die ‘perfecte’ mensen met een hoge dunk van zichzelf en een lage van anderen zie ik graag uit deze wereld vertrekken. Zelfvoldane types zijn het, opgeblazen en arrogant. Geen greintje respect voor mensen die anders zijn dan zij, die afwijken van wat zij beschouwen als de enige juiste weg. Veroordelend, gevoelloos en altijd bereid om een ander te kwetsen. En ze zijn met velen, is mijn persoonlijke ervaring.

De woorden ‘Jesus died for something or nothing at all’, had de zanger overigens wat mij betreft mogen inslikken. Wat mensen in deze wereld elkaar aandoen, heeft waarschijnlijk niet zoveel met God en Jezus te maken.

Geef een reactie

