Home » Ik luister » Redemption Day

Redemption Day


Goedemorgen, het is zaterdag 8 juni 2013 en het belooft weer een mooie, zonnige dag te worden. Terwijl ik dit schrijf zie ik vanuit mijn ooghoeken door het raam een auto met caravan voorbij rijden. Die lui zijn gek – weggaan terwijl het hier mooi weer is.

Ik heb vier dagen gewerkt deze week,  van maandag tot en met donderdag. Saai werk, maar mooi weer en dat laatste maakte het ietsje makkelijker. Gisterochtend ben ik naar de fysio geweest om mijn pijnlijke nek en rug te laten behandelen en gistermiddag naar de psycholoog – voor de mentale pijn, zeg maar.
In de auto onderweg naar de psych had ik een cd van Johnny Cash opstaan, American VI, postuum uitgebracht enige jaren na zijn dood. ‘Redemption Day’ is een hoogtepunt hierop, en redemption betekent verlossing – finale, definitieve verlossing aan het eind van een mensenleven of aan het eind der tijden. En aan het einde van het lied dat ene woord, drie keer herhaald: freedom, freedom, freedom!

Het nummer werd geschreven door Sheryl Crow en onderstaande live-uitvoering van Redemption Day door de blonde All American Girl is helemaal ok.

Geef een reactie

