Home » Ik geloof » Gods licht

Gods licht


Pasen is het lichtfeest, las ik vanochtend in mijn bijbels dagboek. Jezus stond op uit het graf in de ochtendschemering, en dat heeft een betekenis. Zoals de dag het wint van de nacht, zo overwint de levende Jezus de dood.
Licht in de duisternis. God is licht en hij laat zijn licht schijnen over mensen.

Ik kocht vorige week de cd ‘Avalon Sunset’ van Van Morrison. Het openingsnummer, ‘Whenever God shines His light’, zong vanochtend in mijn hoofd toen ik wakker werd en me nog eens omdraaide. Geen enkele reden om vroeg op te staan op tweede paasdag, alle tijd voor muziek.
En ja die tekst van dat nummer, die gaat dus eigenlijk over Pasen, over het licht van God.
Met Cliff Richard als tweede stem en dat klopt helemaal.

Geef een reactie

