De week in weinig woorden


De zon komt op boven de huizen achter de kwekerij waar ik werk, februari 2013
De zon komt op boven de huizen achter de kwekerij waar ik werk, februari 2013

Een intens koude wind en daarom een bijna fysieke weerzin om naar buiten te gaan. Van mijn winterjas is de ritssluiting kapot; toen ik een nieuwe jas ging kopen bij V en D ontdekte ik dat de wintercollectie al vervangen was door de voorjaarscollectie, dus dat wordt problematisch als de kou aanhoudt…

Een loopneus en lang ondergoed tijdens het werk op de kwekerij. Beiden zijn oorzakelijk verbonden met bovengenoemde Siberische omstandigheden. De pauzes binnen neigen hun voorgeschreven tijdsduur ruimschoots te overschrijden.

Mijn werkgever heeft een offerte uitgebracht voor de vervanging van de oude ligusterheg rond mijn tuin door een schutting van geïmpregneerde rabatdelen aan alle zijden. Dit voor meer privacy en minder inkijk. Die blikken van mensen soms. als ze bij je naar binnen kijken – dat vrijpostige, dat harde soms in die ogen….

De agenda voor komende week  vermeldt twee afspraken:

Op donderdag bespreek ik met de PsyQ-arts mijn medicatie; de dosis van het anti-depressivum Efexor is recent verdubbeld en ik voel me daar goed bij. Voorlopig maar zo houden dus.

Een dag later heb ik een gesprek met de psycholoog over mijn autisme. Neem de tijd voor ontspanning, was haar les de vorige keer. Al die prikkels moeten afgewisseld worden door rust, broodnodige rust. Maar soms veranderd rust in verveling, vooral in het weekend, en wat doe je dan? Misschien een goed gespreksonderwerp voor volgende week vrijdag.

Geef een reactie

