Maandag 24/12


Zacht en regenachtig, ik loop met de hond over een doorweekt bospad even na negen uur in de ochtend. Een paar luidruchtige halsbandparkieten en wat koolmezen, verder weinig activiteit.
Kerstvakantie – ik heb een activiteitenlijstje gemaakt om de vrije tijd een beetje structuur te geven. Een studieboek doorwerken, flinke wandelingen met de hond, veel bloggen, elke dag op de hometrainer, foto’s maken en meer. Verveling ligt anders op de loer en op verveling volgt vaak een gevoel van doelloosheid en nutteloosheid en daarna komen depressieve gedachten al gauw om de hoek kijken.

Ik beluisterde vanochtend de cd ‘All the Roadrunning’ van Mark Knopfler en Emmylou Harris. Een mooie, rustige plaat vol luisterliedjes. De openingstrack heet Beachcombing en dat ga ik misschien ook doen in de vakantie: met de hond naar het strand, een beetje lopen, kijken of er nog iets aangespoeld is dat de moeite waard is mee naar huis te nemen.

Ik vond op YouTube een mooie video van dit laatstgenoemde liedje:

Geef een reactie

