Home » Mijn foto's » Werkplek

Werkplek


Op de kwekerij waar ik werk is de mesthoop in deze tijd van het jaar het middelpunt: willen de planten volgend jaar groeien en verkoopbaar worden, dan hebben ze nu mest nodig.
En ik mag daar voor zorgen, soms samen met mijn collega, vaak ook alleen. Zwaar werk, want de mest is zwaar: een kleffe taaie brij van poep en stro, die zich maar moeilijk laat scheiden van de hoop. En ligt er eenmaal een kruiwagen vol, dan zorgt het transport van die kruiwagen voor rugpijn en nekklachten.
Mijn hondje eet trouwens graag van diezelfde mest, zoals op onderstaande foto te zien is:

Mesthoop met kruiwagen, riek en hondje

Mesthoop met kruiwagen, riek en hondje

Erg koud deze week op mijn werkplek, erg erg koud. Daar hielp zelfs het werk weinig aan. Eén mooie dag met veel zon, verder vooral bewolking, al kan een wolkenlucht ook mooi zijn:

P1000029(1)

Winterwolken boven de kwekerij

Ik vond een dode tak op de kwekerij, ja gewoon een dode tak, maar mooi begroeid met korstmossen en daarom een foto waard:

P1000033

Dode eikentak met korstmossen

Nog één week werken en dan twee weken kerstvakantie. Ik heb alvast maar een stapeltje boeken besteld bij bol.com….

One thought on “Werkplek

  1. Sterkte met het zware werk.
    Mooie foto’s trouwens, je bent al handig met je nieuwe camera! De foto van een mest etende Torre is iets minder… 😉

Geef een reactie

