Week 47 – dinsdag en woensdag


DINSDAG***  het is een heldere ochtend, het voelt zacht aan en er is geen spoor meer van de mist van gisteren. Wolken die oranje kleuren, van onderen belicht door de opgaande zon. De geluiden van de dag: het verkeer op de weg, laden en lossen bij het bedrijf naast ons. Ganzen boven me in een losse formatie, een ekster, een paar kauwtjes en net als gisteren de roodborstjes.

Ik rijd mest uit over de lege stukken. De mest is mooi van structuur en licht te verwerken. Ik zou bijna plezier in mijn werk krijgen.
Een man komt langs om te informeren naar de prijs van haagplanten. Dit is iets waar ik altijd tegenop zie: klanten helpen. Ik zie ze eigenlijk liever gaan dan komen.
Een oude dame komt een taxusplant kopen. Ze neemt alle tijd om haar keuze te maken, ondersteund door een rollator en de arm van haar zoon.

Eenmaal weer thuis wil ik ‘Land of Hope and Dreams’ van Bruce Springsteen nog één keer horen met die gospel-achtige tekst en dito arrangement:.

‘This train – carries saints and sinners
This train – carries losers and winners

This train – carries whores and gamblers
This train – carries lost souls

Big wheels roll through fields
where sunlight streams.
Oh meet me in
a land of hope and dreams.’

De kwekerij waar ik werk

WOENSDAG***  ik moet van heel ver komen als om zes uur de wekkerradio geluid begint te produceren. Ik had nog makkelijk een halve dag kunnen slapen, maar daar houden werk en plicht geen rekening mee.
Eruit dus. Het is koud in huis. Een paracetamol tegen de hoofdpijn en daarna koffie. Ontbijten en brood smeren. Alles afsluiten en de hond en mezelf in de auto laden.

Ik werk vandaag in de tuin van Stoephout, een appartementencomplex voor senioren in Wassenaar. De collega’s gaan weer eens bladblazen en ik haal snel een paar oordoppen uit de auto  om de geluidsstress te beperken. Ik mag zelf het blad op de paden opruimen, een klusje  waar ik geen hekel aan heb.

Koffie en een boterham om kwart over negen. Het is guur buiten, een heel verschil met gisteren. Het meeste blad is nu wel van de bomen af met dank aan de nachtvorst van vorige week. Lunch om twaalf uur; daarna is de fut eruit, maar wat moet dat moet. Om drie uur is de tuin bladvrij en zit het erop. Op weg naar huis haal ik gelijk mijn nieuwe computer op bij de zaak waar ik hem eerder deze week gereserveerd heb.

2 gedachtes over “Week 47 – dinsdag en woensdag

  1. Loes

    Dag broer,
    Ik wil je blogs graag via de mail ontvangen net als JanJaap.
    Het is nog steeds niet gelukt omdat voor elkaar te krijgen.
    Hopelijk nu wel door het hier aan te vinken.

Geef een reactie

