Een hele interessante blogpost over geloof en kunst die ik overgenomen heb van Remmelt Meijer, met mooie fotografie daarin.

Remmelt Meijer

In hoeverre zijn we op zoek naar onszelf in een groter geheel? Die vraag houd me van tijd tot tijd bezig. Een tijdje geleden sprak de bekende coach Rudy Vandamme op een bijeenkomst over het grotere geheel. Het was een van zijn ontdekkingen wat vaak miste bij huidige generaties. We zijn zo op het individu gericht geraakt dat we de verbinding met het grotere geheel kwijt geraakt zijn. In dergelijke bewoordingen liet hij zich uit en zijn verhaal boeide mij sterk. Niet in het minst omdat het een belangrijk gegeven is bij coaching, management en menswetenschappen, maar ook omdat het een theologische waarheid is. Toen ik vandaag de zeer aan te bevelen en mooi geschreven blog van Reinier Sonneveld zag over The Weather Project uit 2003 bij het Tate Modern in Londen, kwam dat weer bij me terug.

Het is opmerkelijk wat er gebeurde bij de installatie van kunstenaar Olafur Eliasson

View original post 587 woorden meer

Geef een reactie

