Zondag 16 september


Op de drempel van nazomer en herfst. Vandaag nog zacht, komende week wordt het kil en kouder.
Tamelijk vroeg donker alweer en ik heb de kachel opgestookt de laatste avonden – juist om dat donkere avonduur, als het nog te vroeg voor de slaapkamer is, te verwarmen. De cv maakt nogal wat geluid en daar kan ik niet zo goed tegen, maar warmte is belangrijker voor mij.

Over geluid gesproken: de afzuiginstallatie in de badkamer – die automatisch gaat draaien als je het licht aandoet – bleef hangen vanochtend en dat was knap irritant. Alle deuren stijf  dicht, maar toch dat zoemende geluid op de achtergrond – niet hard maar wel duidelijk aanwezig. Dat is een nadeel van gelijkvloers wonen: alle voorzieningen zijn dichtbij de woonkamer en niet alleen makkelijk bereikbaar maar soms ook hoorbaar.

Nogal wat stress in de afgelopen week: mijn woning in den Haag is verkocht en de overdracht staat gepland voor a.s. donderdag, maar onverwacht en zeer ongewenst leek er een kink in de kabel te komen.
De gemeente Den Haag kwam ineens met dwangbevelen: voor 1 maart volgend jaar moet achterstallig onderhoud aan mijn woning en die van de buren verholpen zijn, op straffe van een boete van 5000 euro. Begrijpelijkerwijs was dit niet alleen voor mij  en mijn buren schrikken, maar ook voor de nieuwe eigenaar van mijn etage. Ik heb via mijn makelaar aangeboden om hem tegemoet te komen in de kosten van het werk aan de woning, en hoop op die manier het brandje te blussen.

Vanochtend geluisterd naar een kerkdienst van de Pelgrimvaderskerk in Rotterdam-Delfshaven. ‘Kom allen tot mij, u die vermoeid en belast zijt, en ik zal u rust geven.’ Mooie, troostende woorden van Jezus en een mooie preek hierover van de predikant. Misschien net wat ik nodig had, na alle onrust van de verleden week.

De kerkdienst beluisteren: http://kerkdienstgemist.nl/assets/855664-Opname-16-09-2012-10-00.

Een gedachte over “Zondag 16 september

Geef een reactie

