Home » Dingen van alledag » Dinsdag 27/03/12

Dinsdag 27/03/12


Het heeft licht gevroren op de kwekerij de afgelopen nacht, want de grond is wit. Ik sluit mijn werkjas hoog en ga blad afstropen. Bladeren van wintergroene struiken, zoals Prunus laurocerasus en Prunus lusitanica, die tijdens de strenge vorst vorige maanden bevroren zijn en bruin. Onder de dode bladeren zitten nieuwe knoppen die hopelijk gauw gaan uitlopen nu ik ze meer licht heb gegeven.

Het is rustig bij mij van binnen, al blijft een vervelende opmerking die mijn collega vorige week maakte, wel een beetje door mijn hoofd spoken. De botheid van mensen soms…..het doet pijn.
Een specht trommelt op een tak in de bomen achter de kwekerij. Het wordt weer een mooie dag. Te mooi om te werken, bijna. Een bleekblauwe lucht boven me, met witte ijle wolkenvegen op willekeurige plekken, als een onaf schilderij.

Na het bladstropen volgt schoffelen en water geven. Een regenbui zou welkom zijn, maar dan bij voorkeur ’s nachts!
Mijn collega komt vertellen dat we morgen 40 beuken moeten leveren, dus ik begin maar vast met rooien. En zo gaat de dag redelijk snel voorbij. Eenmaal thuis geef ik ook mijn eigen tuin water.

Geef een reactie

