Winterwandeling


Het Westerpark in Zoetermeer

Onverwacht veel energie voor een flinke wandeling in het Westerpark, deze ochtend.

Gisteren heb ik nog gewerkt op de kwekerij, planten afgedekt met dood blad tegen de vorst. Vandaag en vermoedelijk de rest van de week ‘vorstverlet’, dat wil zeggen: thuis blijven en een paar vrije dagen opnemen, omdat er geen werk meer is.

In het park zijn de paden bedekt met een dun laagje sneeuw. De zon komt op en strijkt over het water van de vijver. Koud maar mooi, zo’n winterlandschap – de doorkijkjes over het water, de afwisseling van bosschages en open gedeelten. Ik voel een lichte euforie.
Ik zie een paar grauwe ganzen, een specht op de grond, mezen in de bomen. De kudde Drentse heideschapen loopt gewoon buiten, ondanks de vrieskou.
Er zijn vrijwel geen andere wandelaars, ik heb het park voor me alleen. Bijna perfect is dit.

3 gedachtes over “Winterwandeling

  1. Wies de Bruin

    Heerlijk, zo wandelen, he. Alleen ons hondje heeft last van de kou, of is het van de pekel? Na 5 minuten lopen trekt ze met haar pootjes en soms piept ze. Maar hondenschoentjes zie ik toch nog niet zitten!

  2. Zussie

    Prachtig weer! Volop sneeuw in Ede. Nadat ik gisteren mijn grote teen buiten de deur had gestoken, toch maar besloten om achter glas te blijven ….. brrrrr …..
    Wel vandaag als straf op de fiets naar de kerk geweest.

Geef een reactie

