Woensdag 28 december


Een koude wind vandaag, a touch of winter, zogezegd.
En toch zie ik al een enkele hazelaar bloeien in het bos
en enkele bloeiende madeliefjes in het gras.
Binnenkort openen zich ook de katjes aan de elzenbomen.
En: de kortste dag hebben we alweer gehad, het gaat de goede kant op.

2 gedachtes over “Woensdag 28 december

  1. Ik zoek altijd in de Kerstvakantie de zaden uit voor het nieuwe jaar. En als ik daar dan mee bezig ben krijg ik alweer een beetje de tuinkriebels. Dan voel ik als het ware die eerste warme lentedag aankomen, Die dag dat een t-shirt volstaat,. Die dag dat de aarde zo’n heerlijke geur loslaat. Nog even Jan Jaap!

Geef een reactie

