Home » Dingen van alledag » Derde kerstdag

Derde kerstdag


Mensen met zware hypotheken en/of grote gezinnen zijn vanochtend vast weer aan het werk gegaan…..in het Balijbos is het in elk geval rustig, alle ruimte voor mij, mijn gedachten en mijn hond.
De Balij oogt als een nogal verwilderde hoek polderbos, met veel dood hout en kale stammen. Een onderontwikkeld stuk natuur, zo voelt het, maar misschien bedriegt de schijn?

’s Middags blijkt dat al de mensen die ik hierboven noemde niet naar hun job maar massaal naar Intratuin zijn gegaan, omdat daar alle kerstrotzooi kerstspullen met 40% korting verkocht worden.
Arme ik: ik wilde alleen maar even iets ruilen en een paar plantjes voor mijn aquarium kopen. Het zweet breekt me uit tussen die hordes consumenten met winkelwagentjes, kinderen en totaal geen haast.
Vakantiestress in een tuincentrum.

One thought on “Derde kerstdag

  1. Arme Flappie! Wij hebben uit protest alleen vegetarisch gegeten. Dankzij ons loopt er nu nog een kalkoen/konijn/hert levend rond. (Ik geloof niet dat ik het ooit gegeten heb).

Geef een reactie

