Een gebaar


Als het om kerst gaat draait tegenwoordig alles om eten en drinken en luxe, iets dat me mijlenver de keel uithangt. Voor mij daarom geen kerstdiner, ik neem wel een diepvriespizza of iets vergelijkbaars.

Vandaag kreeg ik van mijn werkgever als kerstgeschenk een fles drank en 100 euro handje contantje.

Die fles zal ik waarschijnlijk ooit nog wel eens wel soldaat maken. Van dat geld heb ik inmiddels de helft overgemaakt naar de stichting Voedselbanken Nederland. Voor al die mensen die deze dagen van een voedselpakket afhankelijk zijn. Als een soort statement, een gebaar – voor mezelf en voor wie dit leest.

Geef een reactie

