Verhuizing


Een voormalige seniorenwoning....

Ik ga binnenkort verhuizen van een koopwoning in Den Haag naar een huurhuis in Zoetermeer.

Ik blogde eerder al over de gehorigheid van mijn etagewoning in de hofstad, over mijn klussende benedenbuurman en de geluidsstress die al dat lawaai bij mij veroorzaakte. Op een gegeven moment was ik het zat en ben ik gaan zoeken naar een rustiger plek. Ik wilde eigenlijk geen koopwoning meer: mezelf opnieuw voor decennia binden aan een hypotheek vond ik geen goed idee. Een ezel stoot zich in het gemeen geen twee maal aan dezelfde steen….
Gelukkig had ik eerder al rekening gehouden met een mogelijk toekomstige verhuizing naar een huurstek en mezelf daarom in 2004 ingeschreven voor een huurwoning. Daarmee maakte ik een redelijke kans op een leuk en rustig gelegen huurhuisje met – bij voorkeur – een tuin.
Welnu, ik werd op maandagochtend jongstleden gebeld dat ik tweede kandidaat was voor een woning in Zoetermeer. Diezelfde middag om drie uur kreeg ik echter te horen dat gegadigde nummer 1 zich terug getrokken had en stond ik bovenaan de lijst. Een gebedsverhoring, niets minder dan dat.
Op dinsdag zat ik op het kantoor van de woningbouwvereniging en werden mijn papieren goed genoeg bevonden voor een definitieve toewijzing.

Het huis van mijn dromen is een voormalige seniorenwoning, met alleen woonruimte op de begane grond. Het heeft twee kamers, een nette keuken en dito douche en toilet. En – als hoogtepunt – een tuin met terras aan de achterkant,. Gelegen op een rustige locatie in de wijk Meerzicht, met een mooi park om de hoek. En dat alles aangeboden door een instelling met de naam De Goede Woning: een zeer toepasselijke naam, wat mij betreft.

Eén november krijg ik de sleutel. Enkele weken later hoop ik over te gaan. Kan bijna niet wachten. Wel ironisch trouwens: enige tijd geleden schreef ik hier op deze blog nog in sterk negatieve zin over Zoetermeer. Ik trek alles wat ik toen zei, terug…. 🙂

En nu alleen nog ‘even’ mijn oude huis verkopen….

6 gedachtes over “Verhuizing

  1. d-J

    Jan Jaap! Wat ont-zet-tend fijn voor je, ik ben so happy I can do the dance of joy… :-).
    Het ziet er gaaf uit, en je gaat al snel verkassen, fantastisch. Heel hartelijk gefeliciteerd met je nieuwe huis.
    Oh ja, en veel succes met het kwijt raken van je oude huis!

  2. Wies de Bruin

    Wat ontzettend fijn voor je zeg. Moet je er nog veel aan doen? We willen je met alle plezier helpen, geef maar een seintje. Veel succes met de voorbereidingen.

Geef een reactie

