Zomer in oktober


Ik slaap nog steeds onder een zomerdekbed, terwijl mijn pyjamajasje ledig over het hoofdeinde van mijn bed hangt. Overdag staan alle ramen van mijn bovenwoning open en de geluiden van de stad vullen de ruimte, als genode gasten.

Blaadjes dwarrelen van de bomen, terwijl de zon aan de strakblauwe hemel staat. Ik zie en hoor overal Vlaamse gaaien, ongetwijfeld aangetrokken door een rijke oogst aan eikels en beukennootjes. De gierzwaluwen zijn al lang weer vertrokken naar het zuiden.

Dit weer en deze temperaturen tot november….en daarna mag het herfst worden!

Een gedachte over “Zomer in oktober

  1. Wies de Bruin

    Nog nooit drie oktober gevierd met zulke hoge temperaturen. Vorig jaar goot het van de regen. Dit was veel leuker, maar wel vreemd. Bij de outfit van 3oktober vierders horen handschoenen, een paraplu en een das. Die hebben we maar thuisgelaten!

Geef een reactie

