Home » Autisme-PDD/NOS » Overal herrie

Overal herrie


Overal herrie, nergens is het meer stil.

Zaterdag 3/09:

Vanochtend op de volkstuin: de overbuurvrouw is in de weer met een elektrisch apparaat – een graskantenknipper of zoiets. Het ding maakt een irritant geluid en ze is eindeloos lang bezig. Is het nu zoveel moeite om die kantjes met een handschaar te knippen?

Vanmiddag thuis: de benedenbuurman gaat klussen. Hout zagen met een gewone handzaag doen we tegenwoordig niet meer, nee het moet met een decoupeerzaag. Hij is bezig op zijn balkon; vanwege de warmte staan alle ramen open en het hard-ratelende/jankende geluid van de zaag klinkt goed door bij mij – en buurman neemt de tijd.
Later die middag klinken er bastonen van buiten – een popconcert of zoiets. En de hond bij mij achter begint met zijn eindeloze, zenuwslopende geblaf. Het arme dier zit in een hok en reageert op ieder gerucht.

Het is mooi weer en dan moet er natuurlijk gebarbecued worden. Harde stemmen tot laat in de avond. Gelach.

Autoradio’s, geschreeuw op straat, bladblazers, kettingzagen, hogedrukreinigers, airco’s, ondefinieerbaar gezoem, vliegtuigen boven je hoofd, schuurmachines, herrie.

6 thoughts on “Overal herrie

  1. Ik kan me daar ook aan ergeren Jan Jaap. We wonen hier bij een paar snelwegen en een klaverblad. Op zomerzondagochtenden zijn daar al vanaf half zes ’s ochtends motorrijders TT-tje aan het spelen. Met alle herrie van dien. En dan die hogedrukreinigers en zoals je zei bladblazers. Nee, voor mij mag er ook heel wat minder herrie zijn. Gr. Henk

  2. Ja, al dat modieuze hobbygereedschap dat vooral op geluidsnivo wordt aangeschaft veroorzaakt meer hinder dan gemak. Ik ben niet voor de verplichte zondagsrust, maar ik ben wel tegen het machinale burengerucht.
    Vriendelijke en rustige zondagsgroet

  3. En dan ook nog het gegil en gekrijs van 4 kleindochters van de buren. Zelf wonen ze op een flat maar bij oma in de tuin mag er onbeperkt gegild en gekrijst worden.

  4. Je zou er gek van worden! Vooral in de zomer is het erg he? Midden in de nacht lopen ze hier soms schreeuwend voorbij, natuurlijk met een borrel teveel op. Dat is een keerzijde van het wonen in de stad. Ik probeer het op de koop toe te nemen en af en toe de stilte op te zoeken in de natuur.

  5. ik kan me moeilijk concentreren in winkels bv Gamma als er radiogeluid door de speakers tettert.
    in een sportzaak waar ik skeelers wilde kopen voor mijn zoon, heb ik er wat van gezegd , stond de verkoper mij heel verbaast aan te kijken, ben weggelopen en bij een andere winkel mn inkoop gedaan

Geef een reactie

