Home » Mijn werk » 270 kruiwagens tuinturf

270 kruiwagens tuinturf


Ik heb gisteren en vandaag op de kwekerij waar ik werk, plusminus tweehonderdzeventig kruiwagens gevuld met tuinturf en daarna uitgereden tussen coniferen.
Het waren twee vrachtwagenladingen, alles bij elkaar ongeveer 24 kuub. Om de zuurgraad van de grond te verlagen, want die is voor de coniferen en andere groenblijvers wat te hoog.

Het verstand op nul en de blik op oneindig. Gewoon stug doorgaan en in de pauzes even bijkomen. Het weer was goed voor fysieke arbeid in de buitenlucht: droog en niet te warm. Vanochtend was even lastig trouwens, want mijn lichaam liet merken nog niet helemaal uitgerust te zijn van de inspanning van gisteren. Na de koffie ging het gelukkig beter en slonk de berg in een bevredigend tempo tot nul.

Op zich weegt tuinturf niet zoveel, maar ja: een volle kruiwagen is een volle kruiwagen en dat 270 keer…..Fitness in de open lucht, daar kwam het een beetje op neer. Ik sla de sportschool maar even over, deze week!

2 thoughts on “270 kruiwagens tuinturf

Geef een reactie

