Ze zeggen dat het zomer is…..


Ze zeggen dat het zomer is…..maar het lijkt wel herfst. Ik loop de hele dag al met een trui aan en heb vanmiddag het elektrische kacheltje opgezocht en aangezet.
Donkere luchten buiten, ik moet een lamp aan in de woonkamer als ik wil lezen. En terwijl ik dit schrijf, begint het weer te regenen. Een lagedrukgebied boven West-Europa dat onze zomer verpest. En voorlopig geen verandering helaas.
Depri-weer, ik verlang terug naar die dolle dagen in mei toen bijna elke dag de zon scheen, weken achter elkaar.

4 gedachtes over “Ze zeggen dat het zomer is…..

  1. Het waren mooie dagen. Maar ook droge dagen. Ik heb, naar mijn zin, wat teveel met de gieter rondgelopen en wat te weinig kunnen zaaien en uitplanten op mijn volkstuin. Nee, die regen was en is nog steeds meer dan welkom. Hetgeen niet wegneemt dat ik een lichte weemoed naar die voorbije meimaand met je deel. Gr. Henk

    1. Gisteravond laat was het nog 29 graden bij mij binnen….Een kaars die op de vensterbank voor het raam stond, was gedeeltelijk gesmolten.
      Nu regent en onweert het. Kan het gelukkig een beetje afkoelen.
      Als morgen de zon weer schijnt, ben ik tevreden. En dan een graadje of 20. Meer hoeft niet van mij.

Geef een reactie

