Home » Dingen van alledag » Dag des oordeels?

Dag des oordeels?


Volgens de Amerikaanse evangelist Harold Camping is het vandaag, zaterdag 21 mei, ‘Judgment Day’. Er zal een grote aardbeving plaatsvinden voorspelt hij, waarna vervolgens een deel van de mensheid opgenomen zal worden in de hemel. Een veel groter deel (de ongelovigen) zal echter achter moeten blijven en verloren gaan.

Camping baseert zijn voorspelling op de bijbel. Door bestudering van teksten uit Gods Woord heeft hij naar eigen zeggen de datum van de oordeelsdag tot op de dag nauwkeurig kunnen calculeren. Om precies te zijn: de verwoesting van de aarde vindt exact 7000 jaar na de zondvloed van Noach plaats en dat is volgens hem vandaag.
Hierbij moet wel aangetekend worden dat de man het einde van de wereld al eerder voorzegd heeft (in 1994) en dat deze profetie duidelijk niet is uitgekomen, want de aarde draait nog steeds haar rondjes….

Het is nu zaterdagmiddag 16.01 uur in Nederland. In Australië is het negen uur later dan in Nederland en is de zaterdag dus al voorbij. Tot zover geen berichten over aardbevingen of andere calamiteiten; het is een normale zaterdag, voor zover ik het kan bekijken.
Hier in Den Haag schijnt de zon en genieten de mensen van het mooie lenteweer.

Ik heb vanochtend enige tijd gestudeerd ( de schriftelijke cursus Bijbel en Christendom van Studieplan waar ik al enige tijd mee bezig ben, dik duizend pagina’s tekst, pffff…..) en ben daarna vertrokken naar mijn volkstuin. Er was weinig te doen op de tuin, alles wacht op een lange, lange regenbui.
De communicatie met andere tuinbezitters was trouwens weer eens gebrekkig. Vrienden maak ik hier niet, zoveel is duidelijk. Ik kan ook beter op vrijdag naar de tuin gaan, dan zijn er veel minder mensen aanwezig.

En morgen is het zondag. En Harold Camping is een dwaallicht.

7 thoughts on “Dag des oordeels?

    • Ik heb een sociale fobie, ben onhandig in de omgang met andere mensen en vertoon vlucht/ontwijkingsgedrag.
      Dit leidt tot de situatie dat ik buiten de groep (de andere tuinbezitters) val, iets dat ‘de groep’ niet of nauwelijks accepteert.
      Ik vertoon ook wel wat onaangepast gedrag soms. Praten tegen mijn hond, bijvoorbeeld, is iets wat niet-hondenbezitters volgens mij vreemd vinden.
      Afgelopen zaterdag imiteerde ik een kalkoen. Het beest liet zich net horen toen ik onderweg naar mijn tuin was. Mijn buurvrouw was hier getuige van (ik had haar niet gezien) en vond het maar niks….

  1. Oeps foutje… Ik tik met mijn telefOon dus er gaat dan wel eens wat mis…

    Wat ik wilde vragen:

    Kan het ook zijn dat jij die blikken heel anders interpreteert als ze daadwerkelijk bedoelt zijn? Wie weet zijn ze gewoon nieuwsgierig naar je, benieuwd wat je doet of wat je bezig houdt…?

    En onaangepast gedrag is helemaal hip nu;)

    • Interpretatie is altijd lastig, toegegeven. Maar soms is het zó duidelijk voor je.
      Maar misschien moet ik gewoon niet zo zwaar tillen aan de reacties van anderen en reageert de buurvrouw de volgende keer heel anders…..

Geef een reactie

