Home » Humor » 49 jaar en op weg naar senioriteit

49 jaar en op weg naar senioriteit


Ik ben 49 jaar en voel me absoluut niet oud. Nog altijd redelijk gezond, een volle bos haar op mijn hoofd en een rechte rug. En omdat ik geen kinderen heb, zijn er ook geen kleinkinderen. Dus ook wat dat betreft geen enkele reden om mezelf als een senior te gaan gedragen.

Vandaag ontving ik echter een mailtje van mijn ziektekostenverzekeraar, waarin gratis toegangskaarten werden aangeboden voor de ’50+beurs, de eerste beurs voor christelijke vijftigplussers’. (50plusdagen.nu)
Welnu, een 50+beurs klinkt behoorlijk oud en ruikt bedenkelijk naar senioren en rollators en protheses en aanleunwoningen. En volgens de info op de website kun je op de beurs een pensioencheck laten doen en is de Protestants Christelijke Ouderen Bond prominent aanwezig.

Brrrr….en ik ben pas 49! Maar toch: 49 is dichtbij de 50 en de senioriteit nadert, er is geen ontkomen en ontkennen aan. In mijn woonplaats Den Haag kom je trouwens al in aanmerking voor een ouderenwoning als je de 55 jaar bent gepasseerd. Da’s al over zes jaar!

Oud worden in Overijssel zou ik ook wel willen....

Update 21/5: het Reformatorisch Dagblad verslaat de beurs in haar editie van vandaag (hier!). De krant rept over ‘Kwieke senioren die het beeld bepalen’. Ja, ja…….

3 thoughts on “49 jaar en op weg naar senioriteit

  1. Hoi Jan Jaap. Ik ben bijna 57, een rijpe leeftijd voor een bejaardenwoning. Mijn lichaam laat me vaak in de steek. En toch… voel ik me vaak puberaal. Nog een jonge hond. Dat ligt niet aan mijn leeftijd of kwalen, maar vooral aan mijn denken. Ik denk dat een mens niet de fout moet maken dat hij iets moet of niet moet omdat hij er te oud voor is.

    Gr. Henk

    P.S. 49? Je Bent nog aardig piep. 🙂

  2. Leuk verkeersbord, zag het vorig jaar voor het eerst in Engeland en nu op jouw blog.
    Zo te zien zorgt Nederland voor de ‘senioren’.
    Ik kocht me onlangs een elektrische fiets. Heel handig, comfortabel maar ergens voel ik me ook wel al een beetje een oude mens alhoewel ik met die fiets wel een stukje van de wereld (Europa) wil verkennen.

    • Ik ben inmiddels 52, volgens de Nederlandse standaard ben ik over 3 jaar een senior….echt onvoorstelbaar, waar is al die tijd gebleven. En vanochtend werd ik nog met jij en jou aangesproken door iemand die mij – blijkbaar – jeugdiger inschatte dan ik ben. Heel vreemd allemaal.
      Maar een elektrische fiets hoef ik nog niet, dat scheelt dan weer!

Geef een reactie

