Home » Tuinieren » Tweede paasdag

Tweede paasdag


Mijn volkstuin fungeert dezer dagen als vaste verblijfplaats – met dank aan het mooie weer, een klussende buurman thuis en een lang paasweekend.

Een veilige plek, een soort refugium. Het is extreem rustig vandaag, alsof alle andere tuinbezitters op familiebezoek zijn of in de kerk zitten. Ik neem tenminste aan dat je bij zulke temperaturen niet naar Ikea of de meubelboulevard gaat, maar wie ben ik?
Rust en ik hoor de vogels. Het winterkoninkje – hoe klein ook – laat driftig van zich horen. Het ‘prrttt’ van een staartmees, een paar koolmezen, een merel. Als je goed luistert, hoor je de stad op de achtergrond: auto’s, stemmen op een sportveld niet ver weg.

Morgen weer werken, maar dat is na vijf dagen tuinieren, lezen, bloggen en wandelen met de hond, geen straf. Fysiek voel ik me tamelijk goed en dat vind ik na een periode van medicijn-moeheid en gebrek aan energie al heel wat……

3 thoughts on “Tweede paasdag

  1. We waren even op een winkelboulevard en wat denk je? Druk!! Gauw weer weg. Vanmorgen in het vogelasiel gewerkt en vanmiddag in de tuin. Er gaat niks boven de natuur.

    Wies.

  2. Hoi Jan Jaap, de laatste tijd bivakkeer ik ook veel buiten. Heerlijk. Mijn volkstuin is alleen om op te zitten en te werken. Ik heb er geen huisje op staan. Overnachten is er trouwens niet toegestaan In het westen staan, dacht ik, wat vaker huisjes op de tuinen, die dan dienen als zomerhuisje. Ik vroeg me af of jij ook zo’n opstalletje op je tuin hebt.

    Gr. Henk

    • Nee ik heb geen huisje, alleen een krakkemikkig oud kasje, waar ik mijn gereedschap e.d. in heb staan. Overnachten op de tuin mag bij ons ook niet, voor zover ik weet.
      groet, Jan Jaap

Geef een reactie

