Home » Autisme-PDD/NOS » Zaterdag 16/04

Zaterdag 16/04


De Ostsee

Met de hond naar het strand aan het eind van de ochtend. Het is zacht en na een stukje stevig doorlopen kan de jas uit. Boven zee is het heiig. Zo’n honderd meter uit de kust ligt het schip de Ostsee zand te spuiten. Een zwartgrijze gelijkmatige straal klettert in een boog op het water.
Zandsuppletie heet dat, volgens mij. Bedoeld om de zeebodem ter plekke op te hogen en misschien ook om het strand te verbreden (meer informatie daarover: hier).

Ik ging eerder deze morgen naar de kapper. Er was maar een kapster aanwezig en ik moest eindeloos lang wachten voordat ik aan de beurt was. Ik wilde op een gegeven moment liever weggaan en een andere keer terugkomen, maar ik durfde niet. Opstaan, mijn jas aantrekken en met een onbewogen gezicht zeggen: ‘Ik kom later wel terug’, is op zo’n moment teveel voor me. Dus bleef ik zitten en wachten, zitten en wachten. Braaf en passief. Vooral niet laten merken hoe je je voelt.

De boze buurman van beneden was gisteravond tot negen uur aan het klussen. Gestommel, gehamer en gepraat, overlast en onrust. Alsof je huis niet meer van jezelf is. Ik ben overgevoelig voor geluid, iets waar meer autisten last van schijnen te hebben.
Nu is het gelukkig heerlijk stil en kan ik ongestoord bloggen en lezen. Dank U, Heer.

One thought on “Zaterdag 16/04

Geef een reactie

